خوانندگی در هلر (2)

82 درصد مخاطبان گفتند لحنتان عالی و معرکه است. حال چه ایده ای برای آیندۀ وبلاگ دارید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 160
کل نظرات : 530

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 603
بازدید سال : 1521
بازدید کلی : 196463

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان WWW.chepiha.LoxBlog.Com و آدرس chepiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 603
بازدید کل : 196463
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 530
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

جزیره قشم اخبار جزیره قشم
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : Chepih
تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390
نظرات

 زنان هلر مانند بقیه زنان جزیرتی، بسیار زحمت کش، اهل نظم ونظافت و خوش برخورد هستند. در نظافت که حرف اول را می زنند. برو همه شهر و روستاهای قشم را بگرد. تو کوچه هایشان بچرخ اگر جایی تمیزتر از هلر دیدی من اسممو عوض می کنم می گذارم مَدَلی. با این وجود در فضولی و غیبت و یک کلاغ چهارصد کلاغ کردن هم اگر نگوییم حرف اول را می زنند، حداقل جزو چهار پنج تیم نخست جدول رده بندی لیگ برتر غیبت جزیره قرار می گیرند. همین پارسال تا فینال جام حذفی از کاه کوه ساختن هم صعود کردند ولی در فینال به تیم زنان گیاهدان باختند و به نایب قهرمانی رضایت دادند.  بنده خدایی می گفت: "تا سی و سه سالگی نمی دانستم پشت گوشم یک خال سیاه مثلثی شکل وجود دارد. زنم بهم گفت. از زنان دیگر شنیده بود". احسنت به این همه دقت. سه گوش بودن خال پشت گوش مَردکا را هم کشف کرده اند. دو روز دیگر می گذشت مساحت مثلث و اندازه هر سه زاویه آن را در می آوردند و نشان می دادند آن مثلث بدبخت متساوی الساقین است یا قائم الزاویه و نیز ثابت می کردند با کله طرف همنِهِشت هست یا نه. چون یارو کله اش مثلثی است.

از بحث اصلی که هنر آواز خوانی زنان است دور نشویم. برای غیبت کردن های آنها یک ویژه نامه جداگانه باید اختصاص داد. البته همان هم کفاف نمی دهد. باید یک وبلاگ جداگانه بزنیم فقط مخصوص غیبت کردن های بی امان زنان.
سالها پیش یادم هست یک نوار باسنَک داشتیم روی جلدش نوشته بودیم" بندری جدید". خودمان که محض خنده و سرگرمی نوار را همیشه گوش می دادیم و با هم همراه با ریتم آن کف مرتب می زدیم به افتخارشان و یکی هم بلند می شد برای خالی نبودن عریضه یه تکانی به کمرش می داد. حال که به آن روزها فکر می کنم، تازه می فهمم این توهین به مقدسات که میگن همینه. جالب بود که  هر تازه وارد از همه جا بی خبری که از راه می رسید، خوشحال و خندان آن را می گذاشت توی ضبط صوت و دو ثانیه بعد ناراحت، گریان و نالان و عصبی آن را سریع می آورد بیرون پرت می کرد توی سطل آشغال. آن نغمه ها جزو موسیقی کلاسیک زنانه قرار می گرفت و از آهنگ و ساز در آنها خبری نبود و طرفدار زیادی نداشت. نوع پاپ و جوان پسندش هم اجازه فعالیت یافته و توسط چند گروه زنانه اجرا می شود، آن هم با ساز و دُهُل دو سره و سازهای بادی و آرشه ای. از یک گروه کُر منسجم هم برخوردارند. آهنگ ها هم همگی شادو... یک لحظه صبر کنید. الان این بند و بساط، با بساط کنسرت های دوره ای لیلا فروهر در دبی چه فرقی دارد؟ خداییش هیچی. ولی نه. یه حرکات آکروباتیک ورزشی موزون کم دارد که آن هم کسی چه می داند، ما را که توی پارت... ببخشید، مراسم مولود خوانی شان راه نمی دهند. خدا بهتر می داند شاید یه تکانها و لرزه هایی وجود داشته باشد.
 گروه های زنانه لس آنجلسی معروف مدشان رفت. شراره و سپیده و شهرزاد کیلویی چند. برو ببین که چه می کنند این گروه های زن عبدالرحیم عبدالله / زن عبدالله بشارت / زن اَد همچنین.
ما پسرهای سر به زیر هلری بیش از این در کار زنان آوازه خوان محترم هلر دخالت نمی کنیم و میدان را برای بانوان جوان و با استعداد و سیهِر شهر برای نوشتن دنگ به زنان باز می گذاریم. اما اگر احساس کنیم بانوان هلر کم کاری می کنند و دلشان نمی آید انتقاد کنند خودمان دست به کار شده ناگفته های زنان شهر را بازگو کرده و عالمی را از پریشان حالی و افسردگی نجات خواهیم داد.
ای داد بیداد. خبر رسید یکی از باسنَکیستهای کهنه کار و صاحب نام ما در اعتراض به شکل گیری این گروه های زنانه سرود خوان و به دلایل شخصی دیگر از ایران خارج شده و به لس آنجلس رفته است. او در بیانیه ای که در وب سایت رسمی اش منتشر شده دلایل این کارش را بها ندادن هلری ها به جوانان خوش آتیه ای چون او، آلوده بودن جو هنری هلر به بی بند و باری و رشوه، سخت بودن کار در ایران و صادر نشدن مجوز انتشار آخرین ملودرامای باسنکی اش اعلام کرده و در پایان از دوستداران و علاقه مندان آثارش خواسته که منتظر انتشار آلبوم های جدیدش با حال و هوای ریتم های لس آنجلسی باشند. دیدی چطور استعداد ناب موسیقی باسنکی شهرمان به لس آنجلس فرار کرد. این حادثه تلخ، یک نمونه از فرار مغزها در زمینه موسیقی بود. از لس آنجلس خبر می رسد آلبوم "دی جی بَلقیس" تقریباً آماده است و کمپانی های بزرگ پخش موسیقی، به زودی آلبومش را منتشر خواهند کرد. حتی گفته می شود کنسرت بزرگ و باشکوهی در دالاس تگزاس در حال برنامه ریزی است با حضور نوش آفرین ، شهره ، سوزان روشن ، گوگوش و دی جی بلقیس. منتظر انتشار ویدئوی آثار هنرمند مطرح هلر که اکنون در لس آنجلس دارد برای افتخار شهرمان تلاش می کند، باشید. بلقیس اسطوره نسل قدیم و جدید و صدایی ماندگار.
با ما همچنان همراه باشید.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 607
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


مطالب مرتبط با این پست

سلام. خوش آمدید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست. سپاس.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود